ITULAH JIWA.

Monday, June 20, 2011

Ayam..ayam ..ayam...hehe....takde apa2...saja2. je....lama tak menulis...hah!!! erm...baru2 ni..selepas balik dari percutian bersama UKLK..di TIOMAN...perut mendatangkan sakitnye..hehe....ulser..uh sakitya.....tapi bukan hal itu yang nak dibicarakan bersama...;)
aku nak berkongsi satu cerita yang agak menarik nak diperkatakan...selepas baik sedikit dari sakitnya itu... (sungguh menyekema)aku diminta oleh sahabat karib aku..en iqbal suhaimi..(suhaimi tu saja aku panggil sebab.tah suka aku la hehe...)untuk bagi motivasi pada calon2 UPSR sekolah persendirian...erm...KOL JAM 9MLM..ESOK JAM 9 PAGI dah nak bagi motivasi... ;)tapi demi sahabat dan anak bangsa ku gagahi jua...

Esok dengan izin Allah sampailah ke destinasinya... wah nak jadikan cerita rupanya..sekolah tu sekolah milik PAS...aku tersenyumm puas.. ;)pada mulanya agak gementar jua jiwa nak mulakan..namun aku teruskan..bukan kerna apa..menatap wajah mereka yang cukup suci...Allah... Secara kesimpulannya.. dah lebih 20 buah sekolah aku turun bagi motivasi...tapi kali ini terserlah..perbezaan peserta yang aku temui dari sebelum2 ini...

Dari modul sikap dan segalanya...sangat menghasilkan perbezaan.. anak2 ini sangat..uh...baik lakunya..jika selama ini manusia selalu prajudis dengan sekolah2 swasta seperti ini lebih2 lagi bila mempunyai title AGAMA...namun pada aku..itu semua HAMBATAN POLITIK..aku cukup senang dengan mereka..

Pada mereka yang diluar sana...sudah2lah..membina persepsi yang agak zalim pada hak MEREKA..adik2 ..abg doakan..adik2 berjaya dunia akhirat...insyaALlah..


KESEDERHANAAN..MENCARI JIWA...



ALLAH ITU SATU...


MENDIDIK AKAL MENYANTUN BUDI...


TERBIAS FAWATIH...

1 comments:

Cahaya Kelembutan said...

1 perk0ngsian yg menarik...(n_n)

Post a Comment